tisdag 8 juni 2010

Halva pannan e blå

Idag hade jag planerat in en långbrännarpromenad till Eriksberg men snäll som min pappa är ringde han och frågade om han inte skulle hämta upp oss istället, svårt att tacka nej till det.
Åkte till gränby och åt lunch, sen mot Eriksberg. Hade ett besök hos tandläkaren för att slipa till bettskenan, gick på 5 minuter. Så var det bara att packa in vagn, unge och väska i bilen för hemfärd.
Blev lite lek på gården på eftermiddan. Milo i sandlådan som är hans nya favoritställe just nu, och att sitta i gruset och krafsa med stenar, mer behöves inte för att han ska vara tillfreds!
Något läskigt som hände idag var att Milo ramlade ner för våran säng. Låg som vanligt och sov sin förmiddagslur i vår säng. Alltid när han vaknar sätter han sig upp och "ropar" på mig. Och där sitter han tills jag kommer för att bära upp honom. Men inte idag. Jag satt på balkongen med halvöppen dörr och hörde något innefrån. När jag går in ser jag precis hur han faller mot golvet. Ett stort blåmärke fick han. Usch va rädd jag blev, tänkte massa hemska tankar om vad som kunde ha hänt. Va alldeles skakig i flera minuter. Men det gick bra, eller så bra som det kan gå när man trillar ur en säng.
Skattepengarna har kommit in på kontot! Å, nu blir det en ny vagn till Milo =) Och hela resekassan fixad inför Spanien om 11 dagar! Och mer därtill! En av många fördelar med att köpa lägenhet. Man får tillbaka 30% av alla ränta man betalat in under ett år. Eller så väljer man skattereduktion och får ett billigare boende. Men vi valde att få tillbaka en klumpsumma varje sommar, alltid bra med extra pengar då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar