fredag 23 mars 2012

Hemmastudier

Idag har jag tagit en studiedag för att sitta hemma och jobba. Jag går en kurs som heter "PIM" - praktisk IT- och mediekompetens. En kurs som alla kommunalt anställda inom förskola (och skola) ska gå. Jag kan ju en del om word, exel, photostory, bildhantering m.m. men det finns mer att lära. Bl.a. ska jag nu försöka lära mig att göra montage och transparens...bilderna kommer att komma upp här på bloggen om jag lyckas. Jag har precis avslutat ett inledande test för att mäta mina kunskaper och jag klarade det! Var inte så svårt med iallafall, en bra början på dagen. Nu ska uppgift 1 av 3 göras, ska även börja på uppgift 2 och sen lära mig om montage och transparens. Lycka till Maria!

3 kommentarer:

  1. Som sagt, lycka till Maria. Och när du sitter där vid datorn med en fika bredvid så vet att koppen du dricker ur är tvillingen till min kopp! *L* Kram till dig från mig. AHZ

    SvaraRadera
  2. Ann: Ja, just det! Dom fick ju vi av ett barn som slutade. Fikat gör det lättare att plugga! Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul att jag fick vara med på et hörn <3 Kram Anna

    SvaraRadera