onsdag 16 september 2009

Tantj*vel

Jag blir så full i skratt. Kommer gående med barnvagnen mitt på trottoaren. Ser en cykel kommandes mot mig, också på mitten av trottaren. Eftersom jag ska svänga till vänster bara några meter fram så väljer jag att vika till vänster. Tanten på cykeln ser detta och svänger självklart åt hennes högra sida, min vänstra sida. Sedan cyklar hon mot mig med sur blick å håller nästan på att köra in i barnvagnen, hon svänger av i sista sekund och ryter argt till mig "Håll dig på rätt sida" Varpå jag blir så arg och förvånad över hennes beteende så jag säger "Men håll käften". Gissa vad hon säger då??? "Håll käften själv". Men oj, vad sa jag tänker jag snabbt för mig själv, inte likt mig att säga sådant rakt ut, brukar bli förbannad men håller det inom mig. Men nu sa jag ifrån! Kanske borde sagt något vettigare än håll mun men det bara pluppade ut. Jag hatar alla tanter som ska säga till mig, och alla andra som inte sköter sig enligt dom, hur och vart jag/vi ska gå eller cykla.

Men priset tar en gammal tant som sa åt mig att man inte får gå med cykeln på trottoaren, WHAT??? Jag kom gående med en punkterad cykel på trottoaren, självklart, vart ska jag annars gå? Men tydligen får MAN INTE GÅ PÅ TROTTOAREN MED EN CYKEL enligt denna tant. Jag blev så paff när hon sa detta så jag kom inte på nån bra motreplik.

En annan sur tant höll på att cykla på mig för att jag gick på cykelbanan. Jag vet tant polis, det får man verkligen inte göra. De roliga var att hon cyklade på rätt sida och jag kom gående mot henne, fast på andra sidan. Då svänger hon mot mig och nästan cyklar på mig å säger "Man får inte gå på cykelbanan". Nej, jag vet tänker jag men eftersom mitt sällskap går på trottoaren i bredd så vill jag också gå tillsammans med dom och väljer att snudda cykelbanan med mina fötter. ÅÅÅÅ dessa gång- och cykelpoliser, dränk er eller nått.

Någon som varit med om liknande???

6 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA xD

    Låter inte som den fege Maria jag känner.

    :)

    SvaraRadera
  2. Ja, sån e jag! Men vem e du?

    SvaraRadera
  3. JAPP!! Här i ghettot så blir man utträngd av alla utländska män fast dom har en helt jäkla cykelbana att gå på. :)

    SvaraRadera
  4. hahaha det är bra att du säger ifrån Maria! Helt rätt! Jag har också blivit utskälld av tanter i uppsala när jag råkat befinna mig på fel sida av cykel-gångbanan:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Catrin: Ja, nu är det dags att skälla tillbaka. Men kanske med något fundigare nästa gång isf håll mun.

    SvaraRadera
  6. HAHA ja dom där surgubarna/tanterna som brukar bry sig uti saker de inte ska.

    SvaraRadera