torsdag 19 november 2009

Vi i lägenhet

Jag kanske gjorde en dum grej idag när jag vastan....
Men jag tror att det blir bra, måste bara kämpa lite extra, gå lite snabbare och äta lite nyttigare.
För nu har jag ett par lite för små jeans här hemma. Men det är ett par kilo kvar så då sitter nog jeansen bra!

Träffade upp Ida på stan, åt lunch och kollade lite affärer. Hon och hennes kille ska snart bygga hus, eller inte dom utan snickare, men till sommaren ska det stå klart. Jag vill oxå ha en nybyggd villa. Men jag vill inte flytta från stan. Priserna är höga, inget för oss nu när jag går på föräldrapenning. Men om några år, kan ju inte bo kvar på 70 kvm allt för länge. Men då ska det vara här i Uppsala, inte Almunge, Björköinge eller nått annat ställe långt utanför. Hade vi bott i en mindre håla så skulle vi fått en villa för det priset som vi betalade för vår lägenhet, men nu bor vi i Uppsala...inte Tierp eller Söderhamn ;) Bara att gilla läget!

1 kommentar:

  1. Jag har läst att det är bäst för äktenskapet att bo i lägenhet. Det är mycket jobb med hus, även nya. Bo i lägenhet ni och njut av varandra istället för att rensa rabatten, klippa häcken och rensa grusgången på ogräs ;)

    SvaraRadera