torsdag 21 januari 2010

Tack ska du ha!

Gick till kvarnen för att hämta ut ett paket, som jag trodde innehöll smink som jag beställde för en vecka sen. Men så får jag ett litet vitt rekommenderat kuvert...fattar noll. Men så kom jag på att det kunde vara den extranyckel som jag beställde via föreningen. Så ja la brevet under vagnen och började gå hemåt igen. Men sen kom jag på att ordförande sagt att han skulle beställa nyckeln idag...sliter upp brevet och vad ligger där...!!!
Min hemmanyckel, överlåsnyckeln, mammas hemmanyckel, min cykelnyckel, nyckel till vagnslåset...ja hela knippan! Så TACK du snälla människa som hittade mina nycklar och la dom i brevlådan! Fatta att man kan bli så lycklig av att återfå sina hemmanycklar! Nu slipper jag haka på spärren på dörren varje natt, å Andreas slipper springa tillbaka från busshållplatsen varje gång han glömt slänga hans nyckel i brevlådan!

1 kommentar:

  1. HÄRLIIIGT, vilken tur ni hade! :) och vilken tur att det fortfarande finns människor som bryr sig...

    En gång tappade jag min mobiltelefon på KROGEN :O "kört" tänkte jag, men vi frågade i baren efter en borttappad mobil och någon snäll människa hade lämnat in min mobil :D man tror inte det kan hända på en krog liksom :p

    SvaraRadera