söndag 28 februari 2010

Bästa fiskeresan

Den gjorde vi 2008. Åkte till ett ställe som heter Edsåsdalen, ca 1 mil från Åre.

Första dagen fick jag en liten öring (tror att de var det). Läskig att hålla i. Mot kvällen blev vi fullständigt attackerade av svidknott, trotts nätdräckt och allt vi hade på oss. Helt olidligt. Så andra dagen begav vi oss uppför berget till en sjö där det tydligen skulle vara färre knott och mygg.

Vår alldeles egna sjö, nästan helt knottfri! Solen gassade, 25 grader i luften och inte ett napp. Mot kvällen började fiskarna slå men de var väldigt svårfångat.
Skyddade mot myggen!


Andreas fick den största rödingen (?) Inge bra fiske, just då, säkert för varmt och mitt i sommaren men otroligt mysigt. Vi solade, fiskade och badade i fjällsjön. På natten vaknade vi upp i en 50 grader varm stuga. Någon frös och hade proppat kaminen full med vedträ, trotts att vi fått rådet att bara slänga på ett par stycken för det räckte gott och väl!

...


Måste bara få skryta och visa upp mina storfirran som jag fångade på Rävsten 2003, en ö söder om Gräsö. Den vänstra gäddan, på 5,5 kg hänger i trädet för jag orkade inte hålla upp den. Högra gäddan är på 3,5 kg. Fångade och invevade av mig!

Denna monstergädda drog mitt x upp en dag ute på Ekoln. Jag var med och höll på att hoppa ur båten när jag fick se fisken. Sen kom jag på att det säkert fanns flera sånna monster i vattnet. Tänk på det nästa gång ni badar i Ekoln, det gör jag, därför är jag livrädd att bada där.

2 kommentarer:

  1. Fan Maria jag blev så jävla rädd att de där bilderna skulle komma, när jag hade sett första lilla fisken. Jag satt här och bad lite för mig själv, men närå, där var dom igen, vattendinosaurierna! HUA jag tänker aldrig mer bada. Nästan inte duscha ens...

    /Fia

    SvaraRadera
  2. Trodde bara att du va rädd för fåglar...
    Vill att alla ska vara lika rädd som jag, hehehe!

    SvaraRadera