måndag 15 februari 2010

Magsjuk

Har spytt hela dagen idag och sovit resten av dagen. Gick upp kl 20.20. Stackars Milo fick börja morgonen med att kolla på tv under 40 min, sen försökte jag fixa gröt till honom men det slutade med att han fick sitta i dörröppningen till toan i 20 min. Försökte få tag på Andreas utan resultat. Så jag skickade desperat iväg ett sms till hans mamma och bad henne försöka få tag på honom. Men inom 40 min var hon här, med cola, blåbärsdricka och äpplen till mig och så tog hon Milo med sig hem. Tack snälla Anne-Li, hade inte klarat av att vara mamma idag! Så inatt blir jag ensam här hemma, Andreas och Milo sover i lugnet, vill ju inte smitta ner dom med min hemska magsjuk. Kan inte minnas att jag mått så här dåligt på väldigt länge. Men nu har jag iaf lyckats få i mig lite blåbärssoppa och en fralla. Saknar mina killar redan. Men det ska bli otroligt skönt att sova hela natten, bara inte kräkandet sätter igång igen efter min lilla måltid.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker så synd om Dig Maria, magsjuka är bland det värsta man kan ha,det bästa är att den brukar gå fort över.
    Milo har det inte gott någon nöd på. Din olycka blev vår lycka, vi har njutit i fulla drag. Han har ätit jättebra och sovit som en prins. Vaknade till en liten stund vid ett men farfar gick med honom så att han somnade om (utan mat) på kort stund. Sedan började han röra sig vid 5.20, då var jag snabbt iväg och gjorde välling som han fick direkt när han slog upp ögonen. Så inte en tår är fälld i natt.
    Nu liggerhan sover med pappa i sängen nybytt och fin. Det är så roligt när vi kan vara till nytta.
    Kram på Dig och krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Det var synd om mig, mådde riktigt dåligt.
    Jättesnällt att du tog hand om honom, jag vet att ha har det bra hos er! Därför känns det så lätt att lämna han mer er.
    Kram och stort TACK!

    SvaraRadera