söndag 13 juni 2010

Söndag=vilodag=inget deltagande på dagens gårdsstädning

Vi tog oss en söndagspromenad längst fyrisån och ekoln idag. Hittade en söt liten övergiven fågelunge vid vägkanten. Eller den var säkert inte övergiven men den satt farligt nära kanten, så vi försökte fösa in den i gräset med en pinne. Ville ju inte ta i fågeln för då kanske fågelmamman känner människolukt och överger sin lilla unge. Stod kvar flera minuter för att kolla att den inte hoppade ut i vägen igen men Andreas va inte så sugen på att stå där och leka fågelvakt så vi traskade vidare. Vad är det för fågelsort? Nån som vet? Jag vet, jag borde veta, illa... Men sen började det att regna, riktigt ordentligt, på våran fina promenad. Så vi joggade den sista biten hem. Snäll som jag var lånade jag ut min jacka för att regnskydda Milo. Andreas det egot behöll sin jacka för sig själv, så jag blev genomblöt. Tack för LÅNET av tröjan Anne-Li. Du ska få tillbaka den, även om det lät som om jag ville behålla den, vilket jag inte menade. Tyckte bara att tröjan var fin och kan inte minnas att jag sett den på DIG. Så.

2 kommentarer:

  1. Fast jag tycker den är finare på dig och jag använder den inte för jag har aldrig trivts i den. Så nu hoppas jag verkligen att Du behåller den. Jag köpte ju den för att jag behövde ett nattlinne och inte hittade något.Kram Anne-Li

    SvaraRadera
  2. Det där lät konstigt men är sant. Jag köpte den för att jag trodde att jag skulle kunna använda den, men den sitter inte bra på mig. Men Du var jättesöt, som alltid!

    SvaraRadera