torsdag 16 september 2010

Vardag

Varje vardag är det samma visa. Vakna och är på tok för trött men måste ändå gå upp. Cyklar till jobbet. Jobbar ett pass och sen cyklar jag hem igen. Väl hemma, lagom trött efter en mer eller mindre intensiv dag på förskolan, så är det bara Milo som gäller. Känner att jag knappt hinner träffa honom under veckorna. 90% av alla mornar ligger han och sover då jag ger mig iväg. Efter ett tags gosande och lekande med Milo är det middags-görar-dax för min eller Andreas del. Idag var det jag som fixa middan, grönsakssoppa med räkor och hembakt bröd. Väldigt gott. Andreas stod och intalade Milo om att soppan var blä är jag mixade den och tillslut sa Milo blä. Men sen sken han (Andreas) som en sol då han smakade första skeden. Milo gillade oxå soppan!
Efter maten brukar Milo bada och leka en liten stund innan det är dax för välling. Innan kl 20 sover han alltid. Så från 20 till 22 kan jag göra det jag vill. Men oftast är det disk och annat plock som ska göras. Sen när klockan passerat 22 är jag för trött för att orka mera så då brukar jag ge upp för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar