onsdag 12 januari 2011

Inskolningen

Tredje dagen på förskolan och idag kändes det mycket bättre än de två första dagarna! Milo lekte och var nöjd men har en väldig koll på vart jag befinner mig. Ser han inte mig eller om jag går och sätter mig på en stol en bit ifrån ropar han på mig och kommer till mig. Han vill helst att jag ska sitta på golvet bredvid honom där han leker. Han älskade sångsamlingen, en av fröknarna spelade gitarr och det var han väldigt imponerad av. Han kollade på mig och log så fort det var en ny sång! På eftermiddagen när samma fröken spelade en kort ton på gitarren så sa han "sjunga", gick och hämtade en sittdyna och satt sig där dom hade sångsamling på förmiddagen! Strax efter kl 10 tyckte pedagogerna att vi föräldrar skulle gå ifrån ett tag så vi gick in i ett närliggande rum. Milo började gråta så fort han förstod att jag skulle lämna honom. Sen hörde jag han gråtandes hela långa tiden som jag var ifrån, och det var nog inte mer än 15 min. Det var jobbigt, riktigt jobbigt. Jag känner att Milo inte har skapat den goda kontakten med någon av pedagogerna för att han ska kunna känna sig trygg med dom. Milo var det första barnet som dom kom in i rummet med och han var helt förstörd. Mitt lilla hjärta! Men förutom den jobbiga situationen har han haft en bra dag på förskolan!Kolla pappa vad jag leker med!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar