torsdag 20 januari 2011

Vi har fått en ny förskoleplats!!!

Idag har jag varit på besök på en förskola som Milo har fått plats på. Den ligger lite längre bort men inte andra sidan stan. Tar 15 min på cykel sen när det är vår. Förskolan ligger i Årsta så det är nästan på väg till mitt jobb, ingen stor omväg. Det känns jättebra, jag har mått så himla dåligt över Milos första placering men nu slipper vi det stället!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är inte bara jag som mått dåligt utan halva släkten har varit engagerade och förbannade på förskolan. Politiker ska inte driva förskolor, det ska vara kompetent utbildad personal som vet vad dom ger sig in i. Ett tips till er som söker förskola: låt er inte luras av fina ord på en hemsida utan besök förskolan och kolla upp lokalerna och personalen. Vi hade ju ingen möjlighet att göra det eftersom förskolan inte fanns på plats när vi tackade ja till platsen. Men nu har allt löst sig! Jag är så glad just nu!Och en annan liten bonus är att jag kommer få vara hemma en hel vecka tillsammans med Milo innan den nya inskolningen börjar! Då ska vi hitta på en massa kul!

2 kommentarer:

  1. Härligt! Men nu är jag nyfiken på vilken förskola i Årsta :).

    SvaraRadera
  2. Skönt att det gick så fort! Hört mycket positivt om förskolan ni fått plats på (läste på Lindas blogg) så hoppas ni ska trivas! :-)
    /Anna

    SvaraRadera