fredag 25 februari 2011

Läkarbesök och gränby

På morgonen åkte jag till vårdcentralen med Milo för ett läkarbesök. Berättade om de senaste förkyldningarna, halsflussen, magsjukan och hostan som Milo haft den senaste månaden. "Det låter som ett helt normalt barn" sa läkaren. Ett barn i förskoleåldern har två förkylningar i månaden i snitt. Bara att inse och acceptera. Han hittade inget i halsen eller öronen, lungorna lät bra och inte fel på hans andning heller. Han fick en godkänd-stämpel på rumpan, som min förra kollega skulle sagt =)

Efter läkarbesöket åkte vi till Gränby för att äta hamburgare. Efter maten gick vi en kort sväng på övervåningen för lite shopping.
Fodrade svarta byxor
Mysig lurvtröja som Milo valde, bra val! Hade inte tänkt att köpa denna, men efter att ha visat Milo hur gossig tröjan var så slängde han den i kundvagnen, han tyckte nog att jag skulle köpa den åt honom.
Två pyjamasar med dragkedja
Tre mjukisbyxor

4 kommentarer:

  1. Hej du vackra flicka! Jag följer fortfarande din blogg må du tro, så jag kan hålla koll på att du har det bra. *L* Tröstlöst med alla "baslusker", tydligen inte bara hos oss man vadar till knäna i infektioner av alla trevliga slag.
    Men nu blev jag lite nyfiken, har du fler gamla kollegor som graderar välmåendestatus på barnen rumpvis? I alla fall hoppas jag att ni snart klarar er från förkylningar och slikt. Ha det gott, kram, Ann.

    SvaraRadera
  2. Hej Ann!

    Ja, visst är det en jobbig tid nu med alla sjukdomar. Men snart är det vår och bättre tider!
    Det var ju dig jag citerade där! Fast blev osäker på om du sa okej-stämpel eller godkänd-stämpel =)
    Fick din hälsning genom Milos fröken! Hur är det med dig? Kvar på gamla Humlan? Fick ju se några av barnen på Lindas föreläsning hos oss, tänk vad dom växer!
    Vill så gärna komma och hälsa på men tiden e knapp, men var 4:de fredag slutar jag 13.30 så kanske nån fredag framöver att jag kommer till er.
    Ha det fin Ann och hälsa dom som kommer ihåg mig =) Kram

    SvaraRadera
  3. Kommer ihåg!? I alla fall Fia och jag önskar fortfarande att du vore kvar hos oss. Det var avslappnat och roligt att jobba med dig. Och ja, jag är kvar på gamla Humlan numera Hagen1. Ny chef har vi men det antar jag du vet.
    Kom gärna och hälsa på, men jag förstår om tiden är knapp med jobb, hem och en liten skrutt. Tills dess håller jag koll på bloggen. *L*
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Verkar vara lika illa för Milo som för min systerson. Valle började förskola för precis en månad sedan men har bara gått en handfull dagar pga alla olika sjukdomar... Hoppas de slipper detta snart!!!
    Nä precis, skulle vara alldeles för långtråkigt med så lugna veckor alltför ofta. Men skönt någon gång då och då :-)
    Hoppas du får jobba lite nästa vecka!
    Kram /Anna

    SvaraRadera