torsdag 10 februari 2011

Stjärnhimmel

Nu sover mina två älsklingar under stjärnhimlen i sovrummet. I julas fick Milo en jättemysig lysande sköldpadda av sin gammelmorfar i Sundsvall. Den använder vi varje kväll när Milo ska sova. Han ligger på kudde och kollar på stjärnorna och månen. Det är säkert en 50 stjärnor som lyser upp i taket. Efter 45 min så slocknar "paddan" som Milo kallar den.
Han gjorde sin första dag på förkolan helt själv idag. När jag lämnade honom blev han jätteledsen, så klart. Stackarn vet ju inte om jag lämnar han där för gott eller hur länge han ska stanna där. Men till vår stora lättnad så hade det gått bra idag! Han hade hållit sig nära den fröken som varit med honom under hela inskolningen. När Andreas hämtade Milo strax efter 13.30 så hade han suttit i hennes knä men han var inte ledsen! Han hade både ätit och sovit så det känns bra! Imorgon blir det oxå en ganska kort dag, 8.30-14. Själv jobbar jag till 16.30 men sen tar vi helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar