tisdag 15 februari 2011

Vart går gränsen???

Klädde på Milo ordentligt med kläder imorse innan vi åkte till förskolan. Såg att det var 20 minusgrader så jag var helt säker på att dom skulle vara inne när vi kom till förskolan vid 8.30 men tror ni inte att dom står där ute på gården iallafall. Kändes inte så bra att lämna honom ute i 20 minusgrader men vad kan jag göra??? Stackars liten. Men dom skulle inte vara ute lika länge som vanligt, men vad betyder det? Att dom bara är ute en timme...Tycker inte att dom yngsta barnen som knappt rör på sig ska behöva vara ute när det är 20 minus. Men men, det är väl bara att acceptera. På vår förskola gick vi ut efter lunch och då var det bara 11 minusgrader och sol, det är helt okej. Jag gillar att vara ute och tycker det är bra att barnen får vara ute så mycket som möjligt men det finns en gräns, och den tycker jag var passerad idag.

3 kommentarer:

  1. Men oj! Är det roligt för någon överhuvudtaget att vara ute i den kylan??? Hos oss har vi en gräns runt 10-15 minus (beroende på vädret i övrigt), vilket jag tycker är rimligt. Hoppas han (och de andra) inte frös för mycket!

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan knappast vara kul för de äldre barnen heller. Tycker det var lite för extremt att vara ute då.

    SvaraRadera
  3. Vi har väl ingen gräns direkt. men minus 20 så håller vi oss inne. Det kan ju vara skitkallt vid minus 10 också om det blåser. Svårt det där. Men snart är det vår och sommar :)

    SvaraRadera