torsdag 24 mars 2011

Det är mycket "hävl" just nu

Milo ska göra allting själv nu. Frågar man om man ska hjälpa honom så säger han Milo hävl. Idag skulle han tillochmed sitta på en vanlig stol och äta maten. När vi kom hem från förskolan skulle han ta av sig jackan själv, alltså dra ner dragkedjan, men det var lite svårt. Sen försökte han med mössan och när det gick bättre så såg han så glad ut och sa hävl. Sitta på toan och kissa ska han också göra, även om det aldrig har kommit något ska han sitta där ett tag. Det är kul att han vill och försöker göra mycket själv. Framöver lär det väl komma en period då han kommer vägra göra saker själv.

1 kommentar:

  1. Stackare som fortfarande är sjuk! Vi förskollärare (och de inom vården) borde slippa karensdag och få ytterligare någon "förmån" när vi är sjuka så utsatta som vi är. Borde ju vara bättre för alla att man verkligen är hemma när man är lite krasslig än att man försöker vara duktig och jobba ändå.. Hoppas du blir bättre till nästa vecka!

    Ja jobbar fortfarande heltid. Börjar bli lite kämpigt, spec att sitta ner (bebisen ligger väldigt långt ner). Och står jag för länge får jag ont i ryggen... Men ska försöka kämpa på ett par veckor till, har ju egentligen inte något annat val. Men är ju tur att jag har nära hem iaf om jag skulle känna att jag inte orkar :-)

    SvaraRadera