lördag 19 mars 2011

Härliga sol!

Idag åkte vi ut till "landet" och hälsade på får och lamm, tjurar, hästar och katter. Det är min gamla arbetskollegas djur. Men tyvärr var dom inte hemma så vi gick själva runt och tittade på djuren. Milo gillade tjurarna mest, han ville inte gå därifrån. Till en början var han lite feg men efter att ha stått där i 10 min vågade han gå ganska nära utan att vi var precis bredvid.
Sen blev det mangopaj och glass och kaffe på mammas altan, mitt i solgasset! Milo lekte så fint och jag fick sitta i solen ett tag! Det märks att han har fått lite mer vana på att vara ute nu. För några månader sen var han ganska stillastående när vi var ute, han gick bara korta sträckor men nu är det precis tvärtom. Så fort man ställer ner han på backen börjar han gå. Och han sysselsätter sig bra själv. Ute hos mamma och Tommy knatade han iväg på tomten utan att vi följde med. Han kastade snö, skottade snö, lekte med en leksakskossa i snön och undersökte vattnet som kom ut från stuprännan. Men oj vad trött jag blev av den friska luften och solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar