måndag 21 mars 2011

Vilodag

Milo är lämnad på förskolan. Det var jobbigt men skulle varit ännu jobbigare att ha en pigg unge här hemma hela dagen. Så några timmar framöver ska jag bara vila. Jag ska kolla klart på Hämnden som jag började se för en vecka sen och så ska jag sova. Och dricka mycket vatten. Febern är borta! Men jag har grymt ont i halsen och hela nacken. Varje gång jag sväljer gör det ont. Förra veckan var det flera barn på jobbet som hade ont i halsen så det är säkert därifrån mitt halsont kommer, vart annars? Man är verkligen utsatt när man jobbar på förskolan. Vi måste ju vara en yrkesgrupp som har många fler sjukdagar än andra yrkesgrupper. Som vid lunchen tillexempel, då får man vara glad om man får mat som inget barn har hostat över eller petat i med sina fingrar. Baciller, baciller, baciller.

1 kommentar: