fredag 12 augusti 2011

5 dagar på 75%

Känns helt okej att jobba 75%, helt jäkla underbart måste jag säga! Att gå hem kl 13 en onsdag, känns elakt mot kollegorna men så har jag det framöver! Skönt också att kunna hämta Milo samma tid varje dag, förrutom onsdagen då. Annars var det olika tider varje dag så han visste aldrig när eller vem som skulle hämta. Även om jag varje dag berättade när och vem. Jag är helnöjd! Får se hur nöjd jag blir den 27:e när lönen kommer...många 1000-lappar som försvinner. Men som jag känner nu är det helt klart värt varenda krona. Tiden med Milo är det bästa jag kan få!

4 kommentarer:

  1. Har du gått ner till 75%!? DET tycker jag var ett fantastiskt klokt beslut. Småbarnstiden kommer ju aldrig tillbaka. Fast, det visste jag redan, att du är ovanligt klok alltså. *L*

    Kram, Ann.

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ett bra beslut! Jag gillar det. Hade ni det bra på gimo herrgård, såg i Lindas och Maggans blogg att ni varit där, men såg inte dig på nå kort.

    SvaraRadera
  3. Nä, Maggan tyckte väl inte att jag var tillräckligt fotogenique. *L* Annars var de väl sådär. Vi har blivit ganska bortskämda efter att ha varit på Lejondal. Rummen i Gimo var trevliga, olika utseende på alla, lunchen och frukosten var riktigt bra men middagen var det inte många som var nöjd med. Elisabeth som är vegetarian vet du vad hon fick? Kokt potatis och rödlök! Man visste inte om man skulle gapskratta eller bli förbannad å hennes vägnar. Och Fia fattades!!! Inget är riktigt lika kul när inte hon är med. Tre hela månader innan hon kommer hem. Tur ändå att jag har Linda. Och att Agneta är väck. Mycket har ändrats sen dess. Barnskötarna får helt plötsligt vara med och tycka i de olika grupperna. Lärarmötena är borta, nu har vi i stället utvecklingsgrupper. Kan du tänka dig! Näpp, solen skiner och jag ska på min dagliga promme. Jag brukar gå och prata en stund med kossorna i hagen. Det är terapeutiskt, prova nån gång får du se. *L*

    SvaraRadera
  4. Lejondal var ju super, maten och slottet och naturen! Potatis och lök???? Hahahaha, vilket skämt! Kul att det har blivit lite förändringar på jobbet! Hoppas du har mer än 30 min förtroendetid nu då! Hos oss har alla bsk 1,5 timmar.

    SvaraRadera