tisdag 30 augusti 2011

Du just nu

Du har lekt i ditt rum med dina djur och din bondgård, du har blivit arg för att djuren ramlat och då sa du till dig själv: "lugna dig"
Du har hjälpt mig att dammsuga idag, du med din egen dammsugare. När jag dammar och torkar bord vill du ha en egen trasa att torka med.
Du springer in och ut på toaletten, kissar på pottan och blir så glad när du ser att det kommit kiss.
Du älskar att cykla, om det bara är till förskolan så är du nöjd med det.
Du blir fly förbannad när vi tar in dig från gården om kvällarna eller för att äta middag, du vill ju bara leka med alla dina kompisar på gården.
Du gillar att kolla på olika klipp på youtube. Det är alltifrån djungelboken till Danny.
Du älskar "kossorna" (Filmen Bondgården-de vilda partydjuren). Speciellt när dom åker bil och sjunger "muuuäää". Då hoppar du i soffan tills sången är slut. Sen ska det spelas igen och igen.
Du är lite ledsen på morgnarna och vill inte gå till förskolan, men dom säger att du har det bra och leker för fullt, när jag hämtar dig är du alltid på toppenhumör! Gladast blir du om vi ska cykla den korta biten hem.
Du presenterar mig för okända människor, "det här är min mamma" säger du till folk på exempelvis affären. När mormor följde med och hämtade dig på förskolan berättade du för alla fröknar att "det här är min mormor".

Du är en glad skit som lever livet och jag älskar dig så mycket!

1 kommentar: