måndag 22 augusti 2011

Första halvdagen på nya förskolan utan oss

Hade smått ångest och väldigt svårt att somna igår kväll. Tänkte på att Milo skulle gå första dagen på den nya förskolan utan oss. Jag skulle behöva lämna han 07.30, precis när förskolan öppnade. Tankarna malde på och klockan tickade. Men så får jag ett sms av Milos farmor som också hade lite ångest över Milos första dag. Hon erbjöd sig vara med honom fram till sovvilan, så att han fick en mjukstart första dagen. Jag var inte snabb att svara Ja tack! Så han var med sin farmor på nya förskolan fram till sovvilan. När jag hämtade honom strax efter kl 15 satt han och ritade och lekte med en pusselbit. Han var glad och blev glad när han såg mig. När han hade vaknat efter sovvilan hade han varit ledsen men dom hade lockat med plastdjur så det hade gått bra. Han hade varit lite ledsen till och från och frågat efter mig men på det stora hela hade det gått bra! Skönt! Så imorgon blir det hans första hela dag.
Men jag måste säga att det är SÅ skönt att ha så nära till förskolan!!! Riktigt skönt att kunna gå hem därifrån, Milo lekte och hoppade i alla vattenpölar på vägen hem. Det är till och med nära hem för Milos del med hans små steg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar