fredag 26 augusti 2011

Sommarkvällsvärme

Vi frågade Milo om han ville gå ut och leka med barnen på gården efter middagen. "Ja ja ja" skrek han och hoppade runt i hallen ivrig att få gå ut!
Andreas och Milo gick ut strax efter kl 18 och dom är fortfarande ute nu och snart är klockan 21. Men det är fredagskväll, 20 grader varmt och ingen mobil som väcker en 06.00 imorgon bitti! Jag var ner en halvtimme och tog några kort. Men jag var snabb upp igen, vill inte vara den som tar striden när det är dax att gå in. För första gången i sitt liv fick han en godisklubba av en på gården, den var väldigt uppskattad och han visade upp klubban för alla! Han frågade till och med en pojke om han ville smaka!
Sen vill jag bara förtydliga en sak: Självklart har jag råd att tanka bilen och skulle jag inte ha det så gör Andreas det. Anledningen till att jag har gått ner i tid är ju för att få mera tid med mitt eget barn, vårat barn. För att han inte ska behöva gå 8-10 timmar på förskolan varje dag. Jag försökte vara lite ironisk men det fattade inte alla. Och sen så är det ju så att jag gillar att cykla och jag har alltid cyklat vart jag än skulle. Jobbade på en förskola 1,2 mil bort och dit cyklade jag fram och tillbaka varje dag. Det tog mig 50 minuter att komma dit, på gamla banvallen mot Enköping, som är en grusväg genom skogen. Men jag var envis. 2,4 mil om dagen och inte ett enda kilo gick jag ner...men du skulle ha sett mina benmuskler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar