tisdag 25 oktober 2011

Minns ni???

Ni som läser bloggen minns kanske att Milo hamnade på en förskola som vi var väldigt missnöjda med i början av detta år. Som tur var blev vi inte långvariga där utan fick efter två veckor en ny plats på en toppenbra förskola i Årsta. Kritiken som förskolan fick i början av januari 2011, av bla mig och flera föräldrar, kvarstår och det kommer in mera kritik. Idag fanns det en artikel i Unt om den förskolan, klicka HÄR om du vill läsa. Jag lider med de föräldrar som har sina barn där men som inte får någon annan förskoleplacering utan är tvungna att lämna sina små där varje dag. Jag är så tacksam att vi fick byta så pass fort.

2 kommentarer:

  1. Tänkte på er när jag läste. Var du "förskolemamman" som var citerad?
    Har en kollega som också hade sitt barn där. Han gick dock kvar till de flyttade i somras, men de var inte heller nöjda.
    Ja, var ju bra att ni fick möjlighet att byta så fort.
    Hoppas ni är nöjda med den förskola han går på nu!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är så man får ont i magen när dåliga förskolor får vara öppna.
    En nära vän till mig har jätteproblem med sin förskola där dom inte har någon koll på nåt.
    Hon skickade dit en kompis för att hämta sonen då hon fastnade på jobbet men glömde att ringa förskolan.
    Så när kompisen skulle hämta sonen så visste pedagogerna inte att någon annan skulle hämta och dom hade heller aldrig träffat den här kompisen,
    Dom bad inte efter namn eller nåt utan lämnade över sonen utan att bry sig det minsta.
    Man upphör aldrig att förvånas.
    Men skönt att ni trivs på den nya förskolan iaf :)

    SvaraRadera