onsdag 23 november 2011

Låt er inte luras av bilden

Maten ser inge vidare ut men det var riktigt gott. Jag gjorde en riktig Carbonara för första gången i mitt liv, smakade precis lika gott som jag hade hoppats. Och med riktig carbonara menar jag att jag följde receptet, fast nu när jag skriver denna mening kom jag på att jag bytte ut baconet mot strimlad kalkon...Jaja, nästan riktig då. Men gott var det. Tomat och mozzarella med pesto var inte heller fy skam.

Idag hade jag min tidiga dag så jag och Milo åkte iväg till gränby för att handla mat och leta efter en chiwawahund i miniformat. Men vi hittade ingen sådan hund på nån av leksaksaffärerna. Men mat hittade vi iaf. Jag gillar att handla på coop, dom har alltid bra erbjudanden på olika saker. Idag köpte vi jättegod smörgåsskinka för 10 kr styck, tre småfolkets produkter för 15 kr som annars kostar 15 kr styck, halva priset på grillad kyckling och 39 kr för ett paket fryst lax på 400 gram. Jag gillar att fynda på mat!

Nu på kvällen precis innan Milo skulle somna säger han: "Mamma, vet du en sak? Jag älskar dig"! Nästa mening var: "Mamma, det finns inga troll eller tigrar eller lejon här, inga grymlingar eller spöken heller". Stackarn, så säger han varje kväll, han vill bara höra oss säga att det bara finns i böckerna och inte på riktigt. Jag tror han drömmer mycket för ibland på nätterna kan han börja prata som troll och grymlingar. Han sover väldigt oroligt för tillfället, säkert pga drömmarna. Han väcker oss runt 10 ggr under en natt och gnäller eller är rädd, eller bara för att han tappat nappen...Hoppas det vänder snart. Det tar emot att gå upp varje morgon och ofta känns det som klockan ringer mitt i natten.

2 kommentarer: