söndag 27 november 2011

Söndag

1:a advent 2010 var det 7 minusgrader mitt på dagen och en hel del snö, mot kvällen sjönk temperaturen några grader till. Det var svinkallt och vi hade bäddat ner Milo i vagnen för att kolla på fyrverkeriet men Milo sov igenom allt buller, jag och Andreas frös som tokar. Idag, ett år senare var det 9 plusgrader mitt på dagen och det regnade. Men nu mot kvällen sjönk temperaturen till 3 plusgrader och regnet byttes ut mot snö. Idag på 1:a advent kom även 1:a snön. Men den lär ju inte ligga kvar tills imorgon. Tur det för vi fick inte på våra vinterdäck idag pga regnet.
Och nu krånglar även våra frys igen....det är bara 14 minusgrader trots att jag ställt ner den på kallaste. Blir till att ringa service ingen. Dom har bara varit här tre gånger de senaste månaderna...Less jag blir. Hoppas det inte blir varmare i frysen för nu är den full av mat och ca 40 lussebullar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar