söndag 5 februari 2012

Nya kläder


Nya, mera rymliga kläder. För det är ju så att vi ska ha vårt andra barn i sommar, i mitten av juli.
Milo ska bli storebror och han säger att han ska lära sitt syskon att dansa. Om 10 dagar är det dax för ultraljud och då hoppas jag att vi får reda på om det är en kille eller tjej! Jag har ingen som helst känsla men jag intalar mig att det bli en kille till. Milo säger att han vill ha en lillebror, och lillebror ska heta Mowgli...På tisdag är det redan vecka 17. Det är inte alls samma längtan och väntan denna graviditet. Läser knappt något alls om de olika veckorna nu. Så rätt vad det är så är det sommar och bebisen kommer!

Det har inte varit en lätt först tid. Från v 6 till v 13 så mådde jag illa nästan hela tiden, det enda som hjälpte var mat. Så jag åt och åt och åt. Det fick inte gå mer än 2-3 timmar mellan måltiderna. Sen försvann illamåendet runt v 13. Skönt! Men då började en annan period, kräkasperioden. Och den är jag fortfarande inne i. Det är inte varje dag nu men flera gånger i veckan. Det kommer väldigt plötsligt och sen efter toabesöket försvinner det lika snabbt, skönt på ett sätt men skulle gärna bli klar med denna period nu. Men vem vet vad som avlöser denna?

10 kommentarer:

  1. En sådan tröja har jag oxå :)

    SvaraRadera
  2. Tack Sandra!

    Visst var den skön Linda, härligt med mjuka tröjor som inte sitter för tajt!

    SvaraRadera
  3. Men oj vad kul!
    Stort stort grattis!!

    SvaraRadera
  4. Stort Grattis Maria!! Kram Ida

    SvaraRadera
  5. Jag har mitt designmärke "Söthög" som jag har skapat där jag syr mössor m.m. för beställning. Jag har aldrig sytt ett babyneste på beställning förut. Men det är väl inte ommöjligt om du är intresserad :)

    SvaraRadera
  6. Tack Ida! Kul att du länkat till din blogg för den adressen hade jag slarvat bort!

    SvaraRadera
  7. Grattis Maria! Va kul :) Kramar

    SvaraRadera
  8. Grattis, vad kul! Hoppas du snart mår bättre :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Tack Cattis och Anna! Det går upp och ner, men lite ska man väl få stå ut med denna graviditet. Den första gick ju hur bra som helst!

    SvaraRadera