tisdag 17 april 2012

v 27

12 kg plus och en mage som blir större och större för varje dag känns det som. Idag sa Milo till mig:
"Förut var du inte tjock men nu är du det" Ja, det är sant. Han har även börjat kalla mig för strandad val men det är från hans kärleksfulla pappa...
Nu skiljer det inte lika mycket på kilona, bara 2 kg mer denna graviditet jämfört med förra, skönt! Var lite orolig där ett tag. 

Annars mår jag bra, ryggvärken som jag kände av nästan varje dag förut har gett med sig. Vissa dagar har jag ont i ryggen men inte lika ofta som för en månad sen. Jag känner mig mera trött nu och sover säkert 10 timmar varje natt. Börjar bli lite svårt att böja sig ner och plocka upp saker från golvet, komma upp från golvet och att vända sig om i sängen. Saknar smidigheten men bara 3 månader kvar nu! 
Hela förra veckan var jag förkyld och hade min tredje ögoninflammation på bara några månader, immunförsvaret är inte det bästa just nu. Och nu är även pollensäsongen igång och om man är gravid får man inte äta allergitabletter...så vi får se hur denna vår blir. 

4 kommentarer:

  1. Tror det där med standad val kommer från Niklas hans humor är på en förträfflig nivå ibland nu när man är gravid (såklart med glimten i ögat;) Han skrev att jag låg och sov som en strandad val nuförtiden till Adde och nu har det spridit sig till eran son. Får be om ursäkt!

    SvaraRadera
  2. Ingen fara Jane. Jag tar inte åt mig, eller jo det gör jag men jag blir inte ledsen. Jag är ju tjockis nu och några månader framöver, då får dom ju passa på att reta mig för till sommaren 2013 ska jag vara tillbaka på 60 kg och i mina gamla kläder! Kram

    SvaraRadera
  3. You go girl:)) Ja vi får se hur jag ser ut innan detta är färdigt:) Har fått rätt stor mage och är endast i vecka 17 hmm kolla in ironiskt namn men "tjocka släkten" så ser du min mage:) Kram

    SvaraRadera
  4. D är inte Niklas som är boven här. Milo sa det redan när vi var i fjällen, innan Niklas skrev det. Helt å hållet Milos

    SvaraRadera