söndag 13 maj 2012

Pollen

I unt för några dagar sedan kunde man läsa om den värsta pollenchocken på länge, men som tur är kommer dessa kraftiga björkpollensäsonger ungefär vart tionde år. Det bästa rådet som allergikerna får är att vara noga med de receptfria medicinerna...just dom medicinerna som jag inte får äta nu. Jag har pratat med flera pollenallergiker som säger att hade det inte varit för medicinerna så hade dom aldrig orkat. Så nu vet ni hur jag har mått under flera veckors tid, och jag skyller min dåliga uppdatering här på bloggen på allt björkpollen. Har inte haft ork på kvällarna att göra annat än att kolla på tv eller lagt mig extra tidigt, det tar på krafterna att dels vara gravid, jobba och ha barn och dels vara nedsänkt av pollen. Men nu är den värsta tiden över, skriver dom i tidningen iallafall, även om vi allergiker kommer att känna av björkpollen fram till midsommar. Tack och lov att jag inte är allergisk mot gräspollen för det brukar sätta igång runt midsommar...
Bild från aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar