torsdag 31 maj 2012

Sista maj och sista arbetsdagen för lååång tid framöver

I måndags och tisdags var jag hemma med Milo som var förkyld. Misstänker även att han har pollenallergi eftersom han har samma besvär som mig. Redan då började jag känna mig mera trött och tung än innan. I tisdags fick jag besked om full föräldrapenning men valde ändå att jobba veckan ut. Mest för att vara snäll mot mina kollegor och för att dom skulle slippa ta in en vikarie istället för mig. Men jag har svurit och varit förbannad på mig själv dessa två dagar för jag har verkligen inte mått bra. Magen har varit spänd och jag har haft svårt att gå pga smärtan i magen, höften och benen. Bara veckan ut har jag tänkt för mig själv men nu på kvällen brast det. Kom hem från ett föräldramöte på Milos förskola och la mig ner för fösta gången kl 20 för att få några minuters vila. Efter en stund var det dax att göra Milo klar för kvällen. När Milo sedan springer med tandborsten viftandes så det skvätter tandkräm över hela hallen från badrummet till soffan där Andreas ligger och kollar på tv fick jag nog. Gråtandes bad jag Andreas om hjälp och sa att jag inte orkar mera varpå Milo blir jätteledsen och gråter tröstlöst i 10 minuter. Det är nog första gången som han ser mig ledsen och han blev väldigt orolig för mig. Tillslut blir han glad igen men flera gånger frågade han mig om det var bra nu. Dumt av mig att bryta ihop inför Milo men det gick inte att hålla inne.
Skulle egentligen ha jobbat imorgon men nu tänker jag inte ställa upp för jobbet, jag mår inge bra och har rätt att vara hemma så nu ska jag bara tänka på mig själv och se till att jag mår bra de sista 7 veckorna innan bebisen kommer. 

2 kommentarer:

  1. Hoppas lite välbehövlig vila gör att du och kroppen känner er piggare snart! Kram

    SvaraRadera
  2. Märket skillnad direkt! Skönt att kunna vila när man känner för det. Kram

    SvaraRadera