onsdag 18 juli 2012

Bebisen

Bebisen utan namn. Men det lutar mera mot ett gemensamt namn nu än för några dagar sen, ska känna av lite om det känns bra. Så länge får jag kalla honom bebisen. Han som kom kl 07:51 imorse, den 18 juli, och var ett halvkilo tyngre än sig storebror när han föddes. 3450 gram och 51 cm lång. Och inte är dom så lika heller. Tycker att bebisen är mörkare i hyn och har mera hår än Milo och självklart mera hull. Kändes på en gång när jag fick upp honom på bröstet att denna bebis var större och starkare. Ni får hålla tillgodo med detta mobilkort så återkommer jag med flera kort i dagarna.
Strax efter kl 14 kom barnläkaren och undersökte honom och efter det var det bara att åka hem. Så skönt att slippa ligga kvar där en natt. Äntligen har våran bebis kommit och jag känner mig så glad! Så otroligt skönt också att slippa gå över tiden! Nu börjar livet som tvåbarnsförälder. Eller om ett par dagar, Milo är ju i Sundsvall några dagar till. Skönt för oss att kunna vila så mycket som möjligt de första dagarna, och kul för Milo att få träffa sina släktingar och hitta på massa skoj! Men jag saknar han redan, min stora kille! 

11 kommentarer:

  1. Massor med varma grattiskramar till dig!! Så skönt att allt gick bra och att du äntligen får hålla i den lille gossen. Fast jag måste ju säga att jag tyckte att du hade en väldigt vacker gravidmage! *L* Ann

    SvaraRadera
  2. STORT GRATTIS till hela familjen :). Du får berätta sen hur förlossningen var.

    Då kanske det blir lite fika sen när vi är mammalediga?

    SvaraRadera
  3. Åååh stort stort grattis till er allihopa!

    SvaraRadera
  4. Ann: Tack! Du är snäll du, men det känns otroligt skönt att ha bebisen utanför instället för i magen!

    Linda: Tack. Absolut, det vore trevligt! Då för du höra om förlossningen då.

    Tack Sabina och Maggan!

    SvaraRadera
  5. Åhhh så avundsjuk jag är på er!! Vill oxå ha bebis nu!!! Stort grattis till er!! Skönt att allt gick bra och det verkar ha gått fort, skönt!! Vila o ta hand om er! Hoppas ses snart! Kram från oss i Bålsta

    SvaraRadera
  6. Grattis till lillebror! Skönt att han, nästan iaf, kom som beräknat så du slapp gå över.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Tack Krista! Förstår att ni oxå längtar. Vi kanske kan ses innan A och I börjar jobba?!

    SvaraRadera
  8. Tack Anna. Värkarna satt ju igång på rätt dag, men sen tog det ett tag innan han ville ut. Kram

    SvaraRadera
  9. Ja vi måste verkligen ses innan semestern är över!! När börjar A? Kram Krista

    SvaraRadera
  10. Krista: Andreas börjar den 6 augusti. Får ses något i nästa vecka kanske?! Milo åker bort ons-tors och sen ska vi ha kalas i helgen. Så nästa vecka passar oss. Kram

    SvaraRadera