tisdag 24 juli 2012

Feber och mjölkstockning

Nu har jag haft feber sen igår eftermiddag. Kvinnan som var på hembesök från Bvc idag sa att den borde ha gett med sig tills imorgon. Värme, amning och massage ska hjälpa mot mjölkstockning sa hon. Imorgon ser det ut att bli sommarens soligaste och varmaste dag så då vill jag vara feberfri så jag kam få lite sol på bleka mig, kan inte minnas sist jag var såhär "blek" en sommar, blek för att vara jag alltså. Tur i oturen är att bebisen, fortfarande namnlös, sköter sig så bra! Gråter lite om han är hungrig, blir ammad och sen somnar han och sover i 2-3 timmar innan det är matdax igen.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du slipper samma infektion i kroppen som jag fick när mjölken rann till! Vanlig mjölkstockning räcker ju liksom... Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Anna!
    Ja, det räcker gott och väl!
    Kram

    SvaraRadera