torsdag 26 juli 2012

Natten från helvete

Fyfan säger jag bara.
Vaknar av att jag fryser och bara ligger och skakar. Bröstet är hårt som sten och gör riktigt ont. Mjöklstockning på det andra bröstet. Slumrar till och vaknar flera gånger innan jag orkar väcka Andreas och be han om hjälp. Jag kunde inte resa mig upp ur sängen och inte heller bära upp bebisen för att amma honom. Efter amningen fick Andreas dra mig upp ur sängen så att jag kunde gå och duscha varmt. Väl i duschen kändes det som jag skulle svimma flera gånger. Lyckas somna om och vaknar upp av att jag är riktigt varm. När jag vaknar upp så tänker jag att nu dör jag, sen somnar jag om men vaknar igen flera gånger för att jag har så hög feber och tror verkligen att jag ska dö. Detta trotts två alvedon i kroppen. Hann som tur var bara tänka att jag dör innan jag i nästa sekund somnade in igen. Det har varit en fruktansvärd natt som jag aldrig mera vill uppleva. Smärtan i bröstet var ungefär lika smärtsamt som värkarna jag hade innan vi åkte in till förlossningen. Nu känner jag mig lite bättre men det blir till att sova och vila bort denna dag.

5 kommentarer:

  1. Stackars Maria!! Vet precis hur det är, hade likadant. Mitt utvecklades dessutom till bröstböld, hade 41 grader i temp då jag åkte in till Ackis. Var rädd om dig nu och om tuttarna med. *L* Kramar från Ann

    SvaraRadera
  2. Snälla Maria, du måste lova att du hör av dig om du vill ha hjälp med något. Du måste vara rädd om dig. Kram Anne-Li

    SvaraRadera
  3. Tack Ann! Det var en riktig plåga. Hoppas d är över nu.

    Anne-Li: Om du vill får du väldig gärna hjälpa till att baka bullar till söndag, ca 20 st! Det vore till stor hjälp!

    SvaraRadera
  4. Usch, inte kul! Det kanske är bättre nu men är du inte okej imorgon så bör du ringa (jag ringde bb och blev sedan hänvisad till gynakuten). Inte för att det var så kul att bli inlagd men antibiotikan gjorde susen!

    Men hoppas du redan är bättre och slipper det jag nyss skrev! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack Anna. Jag är bättre nu men livrädd att det ska komma tillbaka inatt.

    SvaraRadera