tisdag 30 oktober 2012

Ja, vad säger man?

Gårdagens middagsrester stå kvar på spisen och disken likaså.
Tänkte att jag för en gångs skull skulle lägga mig i tid och överlåta allt som jag annars fixar på kvällen till sambon min.
Men hur tänkte jag egentligen???
Och för att inte tjata så nämnde jag inte maten på spisen och disken...
Men det är ju klart, jobbar man heltid har man ju gjort sin del av allt som ska skötas i ett hem, eller? Jag förstår om man är trött efter en heldag på jobbet men jag är också trött, efter att ha vaknat 1-4 ggr per natt för att mata Noa, sköta hemmet och leka med barnen, laga mat, diska, plocka, o.s.v.
Jag som "bara går hemma" varje dag har ju all tid i världen att sköta allt annat...grrrr.
Men jag hinner nog ta disken. Ska bara klä på Milo och Noa för att lämna Milo på förskolan, hem igen, ge Noa mat och få han att somna som ibland är omöjligt, göra i ordning mig själv för att sedan gå iväg till Bvc för att Noa ska få 3-månadersvaccin. Sen vidare till Apoteket för att köpa alvedon till Noa om han får feber. Efter det ska jag försöka hinna få i mig en smörgås till lunch för att sedan ge Noa mat igen. Sen är det dax att hämta Milo på förskolan, vara ute ett tag som han alltid brukar vilja. Komma hem, underhålla barnen och samtidigt försöka få till en middag, å just det, diska disken från igår och kasta den förstörda maten. Phu, ibland kan det vara skönt att skriva av sig lite! 

4 kommentarer: