tisdag 20 november 2012

Äntligen!

Noa somnade 20.30 idag! De senaste veckorna har han somnat alltifrån 22-23. Jag har inte haft en "lugn" kväll framför datan på läääänge. Det har ju alltid varit så stressigt att själv komma i säng i tid men idag kan jag med gott samvete och utan stress sitta en timme eller två framför datan, LYX!
Det här med att gå från ett barn till två barn har varit en stor omställning, den fritid jag hade när vi bara hade ett barn är som bortblåst nu. I måndags t.ex. kom jag hem från frisören 19.30. Då var Noa hungrig, när Noa var klar var det dax att lägga Milo och han somnade inte förrens 21.20. Då var Noa hungrig igen och åt ända fram till 22.30. Sen var det bara att slänga sig i sängen för jag var dödstrött. Och eftersom Noa sover så dåligt på dagarna är det inte mycket som hinns med heller. Det är fullt upp med båda barnen från att man vaknar tills att dom somnar. Milo är just nu ganska dålig på att sysselsätta sig själv och leka själv. Han vill gärna att man leker med honom hela tiden, eller åtminstone kollar när han leker och pratar med honom. Så dom få gånger Noa sover på eftermiddagarna vill Milo ha full uppmärksamhet.
Men jag ska inte klaga, mina barn är det bästa jag har och jag skulle inte vilja vara en dag utan dom! Men ibland känner jag att jag skulle behöva lite tid för mig själv/till mig själv, men det får man väl gott om när barnen blir äldre och har en massa annat skoj att göra på fritiden. Ska i alla fall blir skönt att trappa ner på amningen om några månader när Noa får börja äta riktiga matportioner, för då har jag en helt annan möjlighet att lämna över ansvaret åt Andreas lite mera. Kanske köpa gymkort och börja träna, riktigt sugen på boxercise och olika pass, dock inte styrketräning i gymmet med maskiner och vikter. Och fotografera måste jag göra mera också, nu har jag ju lite olika objektiv och mellanringar så bara tiden som saknas.
Nu ska jag kolla vidare på datan!!! Så ni får inget godnatt ifrån mig nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar