tisdag 13 november 2012

Det här med vikten...

För ca en månad sen vägde jag 64,9 en morgon när jag vägde mig (målet är 60 kg). Nu har den siffran plussats på ett kilo eller två. Har ätit väldigt osunt och inga promenader på länge. Men jag mår bra, just nu sitter jag och äter en marabou mjöklchoklad med daim! Jag har inte alls samma driv att gå ner i vikt nu som för 3 år sedan då Milo var liten. Just nu är jag ganska nöjd med kroppen för tillfället, gäller bara att undvika alltför tajta tröjor. Det är ca 5 kilo kvar att gå ner och det ska jag försöka göra oxå, men inte än...Jag ska för första gången i mitt liv ha ett seriöst nyårslöfte. Jag har ju liksom aldrig haft något sådant förut så det vill jag pröva på! Så efter jul och nyår ska jag börja mitt sunda liv, gå promenader minst 2 ggr i veckan och bara äta onyttigheter på helgerna, visst låter det bra? Nästan så att jag längtar nu men lite mera onyttig ska jag vara i 1½ månad till. Så, vilken bra deal jag kom på såhär på kvällskvisten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar