lördag 3 november 2012

Ett hem efter en dag

Ibland är det jobbigt att vara pedantisk, som nu. Lördagskväll kl 23.00 och hemmet ser ut som det alltid gör vid dagens slut. Varje kväll innan jag går och lägger mig städar jag alltid upp. Det tar sin lilla tid men jag vill heller inte vakna upp morgonen därpå i ett kaos. Förresten skulle jag aldrig kunna somna om hemmet såg ut såhär för då skulle jag bara ligga och tänka på allt stök och inte kunna somna. Ibland skulle jag vilja vara lite mera som Andreas och bara skita i allt stök och somna gott, för han störs inte av att det ser ut som ett bombnedslag i lägenheten. Han tycker jag är jobbig som alltid håller på att plocka och städa. Så länge vi inte ska ha besök så tycker han att hemmet kan se ut som på bilderna ovan...
Som nu t.ex. är klockan över 23 och jag är dödstrött, Noa har precis somnat, kommer vakna om ca 4-5 timmar och sedan vakna för dagen vid 7-tiden. Räknar man lite fort så blir det max 7 timmars sömn totalt, om jag går och lägger mig nu, vilket jag inte kommer kunna göra. För nu måste jag börja plocka och ta disken och det kommer säkert ta till kl 24. Då är vi nere i 6 timmars sömn. Sen kan det även vara så att Noa bestämmer sig för att vakna 2 eller 3 gånger innan det är dax att stiga upp. Då blir det ca 5 timmars sömn. Inte konstigt att man är lite smått irriterad och ur balans för tillfället. Men som tur är är det söndag imorgon och Andreas har ingen tennis på morgonen så då ska jag sova ut.

Är det någon som känner igen sig i mitt problem eller är det jag som överdriver och är alltför pedantisk???

1 kommentar:

  1. Absolut inte, sätt sambon att hjälpa till litegran.

    SvaraRadera