söndag 18 november 2012

Helgen: tema fotboll

Lördag: Vi var på Ikea i flera timmar, köpte bla skoförvaring och lite belysning. Dock ingen vardagsrummslampa som var anledningen till vårat ikeabesök. Andreas har lovat att beställa någon fin lampa över internet eftersom han inte gillade någon lampa på ikea och inte vill ha ikea-saker hemma...undra om han kommer ihåg att köksskåpen är från ikea...i vissa fall verkar det funka.
Efter ikea åkte vi hem till Andreas föräldrar där även Alex, Madde och Kian var. Det var mycket fotbollssnack så jag tänkte att jag kunde prata lite med Madde som var inne i lekrummet med Milo men där var dörren stängd och när jag kom in säger Milo: "men mamma, du får inte vara här, stäng dörren". Så jag fick återgå till vardagsrummet där fotboll visades på tv:n och snacket handlade om Zlatan och allt annat som rör fotboll...lyssnade inte så noga. Hämtmat blev vi bjudna på, det var både thiamat, sushi och pizza! Milo stannade kvar hos sin farmor och farfar medan vi andra åkte hem för kvällen.
Andreas och Noa kollar på fotboll

Söndag: Sovmorgon till 9, välbehövligt! Sen var det bara att sätta igång med diskning, dammsugning, golvtorkning, matlagning, bebisunderhållning och hämtning av stora. Andreas tog både disk och dammsugning, tror vi ska ha besök lite oftare!
Kl 12 kom Isak och Krista med sina två barn. Milo och Silas började leka på en gång i Milos rum! Lunch och fika och en del prat mellan det. Gissa vad Andreas och Isak pratade om....fotboll så klart, vad annars?! Jag och Krista pratade om våra barn, föräldraledighet och lite annat smått och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar