fredag 14 december 2012

Fredag!

Strax innan kl 11 började det bli trötta ögon på lilla så då klädde vi på oss flera lager och gick ut i kylan, tror det var runt 13 minusgrader. Noa somnade några sekunder efter att jag lagt honom i vagnen och sov i hela 2 timmar!!! Så vi har varit ute länge idag. Vi började med att mata fåglarna med vörtbröd och päron, det kom koltrastar, skator och småfåglar och åt av våran mat. Sen har vi som vanligt lek i dom stora snöhögarna här utanför och gått på en promenad i området. Kl 13 vaknade Noa så då tyckte jag att det var lagom att gå in och äta lunch.
På eftermiddagen har killarnas farfar varit här och lekt. Andreas hade ringt in förstärkning eftersom han skulle komma hem sent ikväll, julfest på jobbet. Tack Roger för hjälpen idag! 
Det var första gången som jag har varit själv med båda barnen på en kväll. Var lite orolig för hur nattningen skulle fungera eftersom vi brukar ta ett barn var med det gick väldigt smidigt. Milo somnade inne hos mig medan Noa låg och åt. Kl 21 sov båda barnen. 

Milo blir så irriterad på mig när jag tar kort på honom men det struntar jag i!
"mamma; kan du sluta ta kort på mig"
"men fattar du inte vad jag säger...
då får jag väl gömma mig då" 
 Om jag står en bit ifrån kanske han inte märker att jag tar kort på honom! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar