söndag 10 februari 2013

Inför sommaren...

Det här med viktnedgång efter graviditeterna har inte varit några problem för mig, kilona (20 kg vid varje tillfälle) har rasat bort ganska snabbt. Lite orolig var jag efter andra omgången och trodde nog aldrig att jag skulle komma tillbaka till 60 kg igen men det gjorde jag, utan att knappt anstränga mig, bra gener! Nu har jag stått stilla på 60-61 kg sen innan jul och den vikten är jag mer än nöjd med. Däremot är magen inte för förr, den behöver lite träning. I fredags kväll efter en massa lösgodis som resulterade i illamående resten av kvällen bestämde jag mig: Nu ska jag vara nyttig! Jag ska dra ner rätt så mycket på choklad, kakor, muffins och annat gott som nästan alltid finns här hemma. Jag ska absolut inte sluta äta gott men jag ska minska det med säg 90%. Lite måste man ju få unna sig men det ska inte vara varje dag som det har varit sista tiden. Mån-fre ska var nyttiga, sen till helgen så får jag äta LITE gott. Det låter väl som en bra idé? Kanske försöka ta någon promenad i veckan och lite sitt-upps eller liknande för att träna magen. Får fråga Andreas om träningstips.
Bilder snodda från Aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar