lördag 18 maj 2013

30-åringen

Jag vet inte hur många gånger Milo påminde mig om att jag var "30-åringen" idag på förmiddagen, han verkligen njöt av att reta mig, han märket ju att Andreas tyckte det var kul så han malde på!
Jag började redan igår med att förbereda mat och fika, trotts det blev det väldigt stressigt idag på förmiddagen. Grädden till tårtan ville inte tjockna och den smälta vita chokladen hade efter ett tag i kylen blivit alldeles klumpig. Efter lite smått panik och några uppgivna tårar löste det sig tillslut tack vara hjälpa av mamma, Tommy och Anne-Li! Tommy åkte på affären och köpte ny grädde, mamma fick fixa det sista med köttet och Anne-Li stod för den fina dekorationen och sista fixet med tårtan.
Allt löste sig tillslut och maten gick att äta. Bjöd på fylld fläskfilé, saltbakade potatisar och en vårig sallad.
Till fikat hade vi havrebollar, drömmar, kladdkakemuffins och en skogsbärstårta med vit chokladgrädde.
Efter maten och fikat fick vi sitta ner och njuta av det fina vädret medan några valde att kolla på hockeyn inne.

Tack för idag mina nära och kära och tack för fin-fina presenter!

1 kommentar:

  1. Tack för en härlig dag med jättegod mat och tårtkalas!! Du behövde inte alls bli uppgiven det var alldeles himmelskt! Kram på Dig 30-åringen

    SvaraRadera