söndag 14 september 2014

Chokladallergi

Ännu en sak som jag är allergisk mot: choklad. Något jag även var som liten men det växte bort. Sedan ett par månader tillbaka har jag misstänkt att jag reagerar på choklad men nu i helgen kom beviset. Jag har varit ganska duktig på att undvika choklad men i fredags kväll, efter en riktigt bra middag på Hodja tillsammans med våra grannar, köpte jag mig en lindt vit chokladmousse och åt upp. Igår var jag lite rödflammig men idag har jag fått röda utslag över hela ansiktet...har knappt vågat visa mig ute. Och så nu mot kvällen slog det mig att det måste vara chokladen. Det enda som händer är att jag får som nässelutslag i ansiktet, jag känner inget i halsen när jag äter chokladen, som jag gör med äpplen, päron och stenfrukter. Hittade en allergimedicin som Noa fick mot nässelutslag förra sommaren så jag får självmedicinera mig å hoppas att utslagen lägger sig, känns inge roligt att vara helt rödflammig på jobbet. 

1 kommentar:

  1. Stackars Dig hoppas du snart känner dig bättre. Kram Anne-Li

    SvaraRadera