söndag 29 november 2009

1:a advent

Äntligen är dagen här, nu är det snart jul. 24 dagar kvar! Stjärnorna hänger i fönstren och ljuskonen står på plats. Hittade några söta små tomtar som jag placerat ut. Får se hur vi gör med gran detta år, vi har ju inte ansträngt oss så väldans inför jul, bara stjärnor och lite rött i hemmet. Men nu kanske vi ska ha en fin liten gran för Milos skull.

Jag bestämde att vi skulle se på fyrverkeriet vid botan men så blev det inte. Fick med mig Andreas ner på stan och julmarknaden iallafall, halva vägen var. Men han gick in på carlings och blev där en timme, fyndade massa tröjor för 50%. 11 stycken räknade han upp när vi kom hem. Så jag, Milo och Anne-Li gick på marknaden tillsammans med halva Uppsala, det var så mycket folk ute, som kulturnatten nästan. Köpte med en unicosallad hem, hemskt gott.

Försökte locka hit Anna med linnébullar men hon behövde packa inför hemresan. Alltid lika kul att ha henne här istan för några dagar!


Nu ska jag fortsätta greja här hemma, medan Milo sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar