måndag 23 november 2009

Ronja är tillbaka

När jag var runt 7 år fick vi ett marsvin av mamma och mormor och morfar. Vi döpte henne till Ronja. Hon levde i 6 år. Efter det var vi utan marsvin ett par månader men jag saknade att ha ett litet djur så vi köpte ett till. Många marsvin har kommit och gått, tror vi har haft totalt sex stycken. Hade marsvin tills jag va 22 år, sen fick det räcka. Men då började längtan efter en hund igen, som jag mer eller mindre har haft hela livet. Men det bidde ingen hund, senare i livet kanske. Hade ju turen att få rå om Janne och Susannes hund Sofia, vilken underbar hund!!! Va ut med henne i princip varje dag efter skolan. Fick tillochmed nycklar hem till dom så att jag bara kunde gå in och hämta henne, det var lycka! Sofia var en blandras, Golden och Irländsk setter. Helt tokig i kottar va hon, och snöbollar. Sen gillade hon att rulla sig i äcklig svamp, och bada i stordammen, så några gånger kom jag tillbaka med en stinkande hund. Saknar denna hund än lite då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar