tisdag 20 juli 2010

En dag på sjön

Igår passade jag och Andreas på att åka ut på sjön för att sola och bada! Tog med oss sallad, vatten och frukt och drog iväg. Blåste en del men vi la oss i en vik där blåsten inte var lika kraftig.
Jag solade Andreas badade Snabba båtar for förbi
Små gulliga andungar kom och tiggde mat

När vi kom tillbaka hade Milo kommit hem från kolmården. Han hade massa att berätta men jag fattade inte allt så farmor och farfar fick fylla i luckorna!
På kvällen var det årets viktigaste match i Lugnet. Det skrattades och svors och en av killarna kände sig så hemma att han spelade match i rödrosa kallingar...Men inte hjälpte det för Andreas och Joni vann, grattis!

4 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Vi var oxå på sjön igår. Blåste LITE, sa du!!??
    Jag vågade inte andas ut förrän vi la till vid Skaris igen.
    Men nu är jag nyfiken, hur går det med ditt jobbsökande? Berätta.

    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Ann: Ok, blåste ganska mkt, men jag är van med havsvågorna på gräsö, det kan man kalla vågor!
    Jag har fått en fast tjänst på Sävja fsk!!! Känns jättebra! Vet du om A har hittat nån ersättare till tjänsten hos er?

    SvaraRadera
  3. Neeej, vad sorgligt, men grattis ändå! Har inte hört något alls om någon ny efter Anna, blir nog inte helt lätt heller. Gott om tjänster tror jag. Men om du får NÅN liten tid över då du börjat ditt försörjande kan du väl titta förbi och hälsa på oss?

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Ann: Det ska jag göra, lovar!
    Ha det bra du me och hälsa så mkt till alla.

    SvaraRadera