torsdag 3 mars 2011

Då var det min tur...

...att bli sjuk. Började med halsont torsdag natt. Kände hur febern kom smygande idag strax innan lunch men som tur var hade jag lagt ner Ibumetin i väskan kvällen innan. Frös som en tok under lunchen men efter en tablett blev det bättre. Orkade tillochmed spela lite innebandy ute på gården. Men efter några timmar igen började jag frysa, och inte nog med det så var det möte just ikväll, till 19.30. Så nu har jag tagit en tablett igen, fryser inget men har väldigt ont i hela kroppen och huvudvärk. Så vi får se hur detta utvecklar sig, hoppas att febern försvinner över natten. Annars blir det vackert till att stanna hemma imorrn, igen.
Milo hade sin första feberfria dag idag, tack för det! Andreas mår oxå lite bättre så han ska försöka jobba imorrn. Tur att Milo har en ledig dag tillsammans med sin farmor, så att han hinner vila upp sig ordentligt innan det är dax att gå tillbaka till förskolan nästa vecka.
Nu håller vi tummarna för att jag slipper samma helvete som Andreas och Milo har gått igenom denna vecka. En eloge till Andreas som trotts sin höga feber stannat hemma och tagit hand om Milo under dessa dagar. Ingen bra kombination att vara febrig och samtidigt ta hand om ett minst lika sjukt barn. Nu ska jag stupa i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar