måndag 20 juni 2011

Det är fult att prata pengar

Men det kommer jag att göra ändå. Jag är som en lite hamster när det gäller att spara pengar, och annat också för den delen. Kanske därför det ser ut som det gör i alla lådor och förråd....
Loggade precis in på internetbanken och upptäckte till min stora glädje att jag hade två månadslöner kvar på lönekontot och den nya lönen kommer väl på fredag igen! Sen har jag mina sparkonton också med lite utspridda pengar. Å med tanke på vad en förskollärare tjänar så fattar jag inte vart alla pengar kommer ifrån. Men det finns lite hål att fylla, bla kvarskatten på 5000 kr var.
Det ser ut att bli en bra sommar trotts allt! Eller har jag glömt att betala räkningar och hyran för förra månaden...Lika bra att kolla upp det innan jag säger hej.

2 kommentarer:

  1. heja Maria, vad duktig du är som sparar en massa pengar!
    jag klarar inte av att spara så jag lämnar över mina pengar till min syster som numera är min bank.
    hon är fenomenal på att spara pengar :p

    SvaraRadera
  2. vissa har den egenskapen, andra är bra på att träna och klippa och baka ;)

    SvaraRadera