tisdag 21 juni 2011

Letar och jämför

Nu SKA jag köpa en systemkamera. Men det är en djungel. Vad ska jag välja? Håller på att kolla på olika hemsidor och läser. Nästa steg blir nog att åka ut till olika butiker och fråga. Har hittat en intressant kamera som inte var så dyr heller. Canon EOS 550D.

Canon EOS 550D är en mycket bra kamera! Både testlabb och användarna är mycket nöjda! Kameran har 18 megapixels upplösning samt möjlighet till videofilmning i HD. Bilderna är av mycket bra kvalité. Den är verkligen prisvärd och känns robust med många intressanta finesser. Kameran påminner om proffskameran Canon 7D (som kostar runt 13.000 kr) men 550D ger minst lika bra bilder!

2 kommentarer:

  1. Varför åker du inte ned till Fuji och pratar med Mathias Tamelanders pappa. Men man bör inte dra ut på tiden sa han till mig för leveranserna från Japan är det si och så med sen tsunamin.
    Hej förresten från Ann skulle jag väl sagt som inledning. *L*

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Det skulle jag kunna göra.

    SvaraRadera