måndag 15 augusti 2011

Från Årsta till Fålhagen

I slutet på förra veckan fick vi erbjudande om att byta förskoleplats till den förskola som vi alltid haft som 1:a handsval. Vi fick riktig ångest och var väldigt osäkra på om vi skulle byta eller ej. Milo (och vi) har trivts kanonbra på förskolan i Årsta och personalen är underbara. Var ju lite tufft i vintras då Andreas cyklade i snöstorm 20 min för att sedan leda hem cykeln med Milo på. Men det är det enda negativa som funnits, avståndet.

Efter att ha diskuterat för och nackdelar med ett eventuellt byte beslöt vi oss för att byta till den förskola som ligger 2 minuters gångväg härifrån. Det finns många anledningar men den stora var väl närheten, en annan anledning är ju att Milo kommer få följa med sina framtida kompisar upp i skolan. Hade han gått kvar i Årsta hade de flesta av hans kompisar gått till skolan i Årsta medan han hade fått flytta till Vaksalaskolan eller Almutanskolan. Då hade han inte känt någon.
Jag tror att vi har gjort rätt och jag hoppas att Milo kommer trivas lika bra där som på förra stället.

Vi började redan idag, det blev väldigt snabba kast. Jag kommer att vara med imorgon och sen är det Andreas tur onsdag och torsdag. Fredagen får Milos farmor granska den nya förskolan, hon är ju förskolechef. Det kanske jag inte ska nämna för personalen...

2 kommentarer: