måndag 15 augusti 2011

Mitt namn

  • Det finns 444 914 kvinnor som har förnamnet Maria. Av dessa har 81 907 namnet Maria som tilltalsnamn.
  • Det finns 613 män som har förnamnet Maria. Av dessa har 7 namnet Maria som tilltalsnamn.
  • Det finns 25 personer som har efternamnet Waxell.
Informationen kommer från Statistiska centralbyrån.

Men kombinationen Maria Waxell är unik! Känns bra, det finns ingen annan i hela Sverige som heter som jag.
Jämfört med Andreas Andersson, han är inte lika unik. 1809 personer hittades med det namnet.

Nu undrar du säkert varför jag gjorde detta inlägg...Sitter nämligen och väntar på att Andreas ska komma hem från sin löparrunda, måste ner i källaren och leta efter en sak. Å kan ju inte lämna Milo sovandes själv i lägenheten...Så jag håller på med lite tidsfördriv så att jag inte somnar. Men det börjar bli sent, vem är ute och springer kl 22.30 en vardag???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar