måndag 26 september 2011

Förlåt mig

Jag har syndat. Jag har ju lovat mig själv att inte äta onyttigheter under veckodagarna men idag kunde jag inte låta bli. Igår när Anna och Rune var här böjd vi på hallonpaj och en ganska så stor bit blev över. Jag gillar inte att slänga mat och verkligen inte goda pajer. Så jag åt upp den, rakt av. Men till mitt försvar kan jag berätta för er att jag cyklade till och från jobbet idag, ca 50 minuters snabb cykling. Eller snarare 20 minuters snabb cykling till jobbet och 30 minuters cykling hem från jobbet, och anledningen till det var att mamma och jag cyklade hem tillsammans. Hon håller inte riktigt samma tempo som jag...;)
Men imorgon och på onsdag lovar jag att hålla mitt löfte. Torsdag och fredag kan jag inte lova något för då åker vi iväg till Yasuragi Hasseludden med jobbet på planeringsdagar. Serveras det godsaker så kommer inte jag tacka nej!

2 kommentarer:

  1. hahahaha.

    ät bäst du vill, man kan alltid börja om nästa måndag! :)

    SvaraRadera
  2. men det är så långt till nästa måndag, jag kör nya tag redan imorgon!

    SvaraRadera