onsdag 15 februari 2012

Sjukdag

Idag orkade jag inte jobba, har blivit ännu värre i min förkylning och halsen gör riktigt ont. Det som är så irriterande är att det gör mest ont då jag sväljer, och bara för det kan jag inte låta bli att svälja...
Var till vårdcentralen på förmiddagen men inte fick jag någon hjälp därifrån inte. Hon sa att jag var väldigt röd i halsen men inte svullen...och att ögonen inte var rödsprängda och svullna (som dom har varit från i fredags tills i tisdags, varför gick jag inte in tidigare...) så jag skulle avvakta. Hon trodde att ögoninflammationen var påväg att ge med sig, det hoppas jag me. Fick rådet att köpa Zyx halstabletter på apoteket eftersom Bafucin som jag ätit i flera dagar inte hjälper. Väl hemma med halstabletterna i handen läser jag: "ska inte användas under graviditet". Jaha, jag som var så glad att halsontet skulle bli lite bättre av dessa tabletter. Nu har jag precis laddat inför natten med varmt honungsvatten, en smörgås med leverpastej å gurka och två kiwi.

2 kommentarer:

  1. Gå till hälsokosten och köp Coldzym! Den kan du ta när du är gravid och även ge till barn från en dags ålder. Krya på dig!

    SvaraRadera